23 Ocak 2011 Pazar

Cevizli Fındıklı Güllaç


Geçen gün iş çıkışı uğradığım markette güllaç yapraklarını görünce dayanamadım aldım. Yalnızca ramazanda yapılmasından hep şikayet etmişimdir. Aslında çok güzel ve hafif bir talıtdır güllaç, 4 mevsim yenir. Haksız mıyım???



İçindekiler:

1,5 kg süt
500 gr şeker
1 paket güllaç yaprağı (yaklaşık 10 adet)
nar taneleri
isteğe göre 1 paket vanilya ve gül suyu eklenebilir ben sütün içine ekledim.


Yapılışı:
Şeker ve süt ocakta ısıtılır ve şekerin çözünmesi sağlanır. Dikkat edilmesi gereken şey yaprakların verimli şekilde ıslanması için sütün çok sıcak ya da soğuk olmamasıdır. Sütün ılık olması gerekir. Yaprakların yarısı tepsiye birer birer dizilirken her bir kata sütlü karışımdan eklenir. En üste dövülmüş ceviz, fındık ya da benim yaptığım gibi ikisinin karışımı konulabilir. Kalan yapraklarda arasına sütlü karışımdan eklenerek tepsiye dizilir. Üzerine dövülmüş fındık ve nar serpilir.


Kalp yapımı eşime ait :) Teşekkürler, seni seviyorum :)


Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder